builderall

Amikor az id?sebb John D. Rockefeller létrehozta a Standard Oil Company-t, azt mondta: ?Az emberekkel való bánás képességét ugyanúgy meg lehet vásárolni, mint a cukrot vagy kávét, és én kész vagyok többet fizetni ezért a képességért, mint bármi egyébért a nap alatt.?


A gyorsan változó és stresszel teli környezetben amiben ma élünk az emberekkel való bánás képessége fontosabb, mint valaha. A hatékony konfliktuskezelés képességét gyakran emlegetik az egyik legtöbb kihívással járó képességként.


Ebben a cikkben bemutatunk néhány hatékony konfliktuskezel? stratégiát, mely segít egy még együttm?köd?bb környezet kialakításában.



28 konfliktuskezelési stratégia


Szerepkonfliktusok:


1. Kérdezd meg magadtól: ?Egész pontosan hogyan látom a szerepemet szemben a szóban forgó ügyben résztvev? többi egyénnel?"


2. Vállald a felel?sséget, hogy tisztázd a többiekkel a szerepedet.


3. Légy kész megváltoztatni a szerepeddel kapcsolatos felfogásodat.


4. Tanúsíts nyitottságot a szervezeted céljainak eléréséhez szükséges rugalmasság iránt.


5. Maradj pozitív. Tekints minden szerepköri változásra a benne rejl? lehet?ségek fényében.


Alakíts ki "Nyer-Nyer" helyzeteket és növeld az elkötelezettséget »



Az üggyel/eljárással kapcsolatos konfliktusok:


6. Tedd fel magadnak a kérdést: ?Ebb?l a konfliktusból mennyi van az én irányításom alatt??


7. Azonosítsd a probléma gyökerét, és vizsgáld meg, milyen lehet?ségek vannak a javításra.


8. Beszélj el?ször az ügy vezet?jével.


9. Írd le a jelenlegi problémát, és jussatok közös nevez?re.


10. Javasolj egy kivitelezhet? megoldást és cselekvési tervet.


11. Ültessétek gyakorlatba a tervet, és nyújts elismerést az ügy vezet?jének.


Kommunikálj magabiztosabban »



Személyek közti konfliktusok:


12. Kérdezd meg magadtól: ?A személyes el?ítéleteim és elfogultságom mennyire befolyásolja ezt a kapcsolatot??


13. Írj le három viselkedési formát, amelyek, ha változtatsz rajtuk, segítenek csökkenteni a konfliktust az adott kapcsolatban. Kötelezd el magad az iránt, hogy legalább három hónapon keresztül megvalósítod ezeket a változásokat.


14. Kérdezd meg a másik érintett felet, hogy miként enyhíthetnéd a fennálló konfliktust. Bátorítsd az illet?t olyan válaszra, mely esetleg brutálisan ?szintének t?nhet.


15. Képzeld magad az ? helyükbe. Szerinted hogyan látják ?k a te elkötelezettségedet a kapcsolatban fennálló konfliktus csökkentése iránt?


16. Sorolj fel öt dolgot, amit a másik személy er?sségének tartasz. Azután sorolj fel öt módját annak, hogy miként válhat javadra ennek a kapcsolatnak a megjobbítása.


Építs tudatosan bizalmat és ösztönözz másokat cselekvésre »



A céllal kapcsolatos konfliktusok:


17. Tedd fel magadnak a kérdést: ?Világosan kifejeztem a célt vagy a víziómat??


18. Tedd világossá az ellentmondásokat, hogy könnyen le lehessen írni semleges szavakkal, és meg lehessen tenni a kell? lépéseket.


19. Kérj engedélyt, hogy a másik személlyel fennálló különböz?ségekkel foglalkozz barátságos, nem fenyeget? módon, és jussatok közös nevez?re.


20. Inkább els? személyes névmásokat használj (én, mi), semmint második személyes (te).


21. Ha értékrendbeli különböz?ségek akadnak, mindig a fels?bb értéket kell képviselni.


22. Hiteles lépésekre szánd el magad.


Légy hatással az emberek viselkedésére és hozzáállására »



Küls? konfliktusok:


23. Kérdezd meg magtól: ?Mennyi beleszólásom van ebbe a tényez?be??


24. Olyan harcokba bocsátkozz bele, amelyekbe megéri.


25. Olyan dolgokba fektesd az energiádat, amelyeket képes vagy megtenni, semmint olyanok miatt panaszkodj, amelyekre képtelen vagy.


26. Tégy valamit a mások javára.


27. Mindennel legyen valami célod, és ezeket a célokat ne téveszd szem el?l.


28. Beszélj valakivel, akiben megbízol.


Fogalmazz logikusan, világosan és lényegre tör?en »



Két azonos szakmai tudású ember közül messze az a sikeresebb, aki kiválóan tud kommunikálni és bánni az emberekkel.


A hatékony üzleti kommunikáció és kapcsolatépítés tréning keretében elsajátíthatod azokat a gyakorlati képességeket, melyek segítenek, hogy a manapság a munka világára jellemz? barátságtalan klímában érvényesülni tudj.


Megtanulod, hogyan válj pozitív személyiséggé, er?sítsd meg másokkal való kapcsolatodat, és hogyan alkalmazkodj a gyorsan változó munkahelyi körülményekhez. A tréning fejleszti meggy?z? kommunikációs, kreatív problémamegoldó és kompetens vezet?i képességeidet.


A Dale Carnegie kommunikációs tréning segít Neked, hogy kiépítsd azon képességeidet, melyek ma ugyanannyira fontosak, mint a szaktudás és a tapasztalat: jó kommunikáció, jó emberi kapcsolatok, vezet?i készségek, meggy?zés, motiváció. Aki ezeket tudja, az megfelel?en felkészült a jöv? kihívásaira.


Kérd a tréning tematikáját t?lünk ezen az oldalon »


?