builderall


Mi történik, ha mindenki hallgat ? csak te nem veszed észre?


Sokan azt hiszik, a visszajelzés majd szavakban érkezik. Meeting után, e-mailben vagy egy ?szinte beszélgetés formájában.

Aztán egyszer csak csend lesz körülötted: nem vihar el?tti ? hanem utáni. A legtöbb visszajelzést nem mondják, hanem mutatják. 


Egy elhallgatott ötlet, egy gyorsan lezárt beszélgetés, egy távozó kolléga. Ha túl kés?n kapcsolsz, már csak a csend marad válaszul.



A probléma nem a visszajelzés hiánya ? hanem hogy nem úgy jön, ahogy vártad


Vannak emberek, akiket nyíltan kritizálnak és vannak, akik körül mindig csend van. ?k azok, akikr?l mindenki azt mondja: ?okos, kemény, eredményes.?  Aztán egyszer csak azt látod: egyre többen távolodnak el mell?lük. A teljesítmény még megmarad ? de a kapcsolódás elfogy. Harvard Business Review cikke szerint a visszajelzések 80%-a nem direkt. Nem szóban jön, nem írásban, nem az asztalra csapva. Hanem egy mozdulatban, egy elmaradó ebédben, egy elkerült beszélgetésben.



A rejtett visszajelzés: csend, ami már ordít


Amikor egy kolléga elhallgat, máshoz fordul tanácsért vagy valaki már csak a minimumot hozza, gépiesen végzi a dolgát ? az is egyfajta visszajelzés. Csak nem épp úgy, ahogy megszoktuk.

A legtöbben nem szándékosan nem veszik észre, egyszer?en nincs rutinjuk ráhangolódni ezekre a jelekre. Ráadásul mire megtanulnák, már túl sok kapcsolat sérült meg visszafordíthatatlanul.


A legnagyobb hiba: történetet gyártani a csend köré


?Mostanában túlterhelt.?

?Amúgy is visszahúzódó típus.?

?Úgyis váltani akart már.?


Ezek a mondatok nem magyarázatok ? csak védekezések. A csendhez mindig találunk történetet, de ritkán találunk benne igazságot. A valódi jelenlét ott kezd?dik, ahol nem elégszel meg a látszattal.

A kommunikáció nem szép beszéd ? hanem figyelem és kapcsolódás.



A legtöbben azt gondolják, hogy a meggy?z? er? titka a jó beszédkészség, a meggy?z? retorika vagy az érzelmi ráhatás. De a valódi hatás nem akkor születik, amikor valaki jól beszél ? hanem amikor észreveszi, ha a másik már nem beszél.


A figyelem ilyenkor válik vezet?i eszközzé, nem a szavak súlya számít, hanem az, hogy felismered-e azokat a pillanatokat, amikor valaki már nem kérdez, nem kér segítséget, és nem osztja meg a véleményét.

A látszólagos nyugalom gyakran csak a kapcsolódás hiányának jele, és minél tovább marad észrevétlen, annál nehezebb visszahozni azt, ami elveszett.


Ezért jött létre a Kommunikációs Vezet?i Mesterkurzus


Ez a képzés nem arról szól, hogyan beszélj szépen, nem el?adásokról, nem szereplésr?l, nem beszédtechnikáról tanít.


Hanem arról, hogyan tudsz olyan min?ség? jelenlétet kialakítani, ahol valóban kapcsolódsz a másikhoz. Ahol nem csak elmondod, amit kell ? hanem észre is veszed, amikor valami nincs kimondva. Ahol nem csak kommunikálsz, hanem értelmezel, figyelsz, válaszolsz ? a kimondott és a kimondatlan jelekre is.



A Kommunikációs Vezet?i Mesterkurzus abban segít, hogy újraépítsd a figyelemkultúrát: magad körül és magadban.


A képzés során megtanulsz:


A hiteles kommunikáció nem attól m?ködik, hogy hangosabb vagy.

Ha te vagy az a vezet?, akinek már akartak valamit mondani ? csak te nem hallottad meg, akkor most elérkezett az ideje, hogy újratanuld: a hatás nem a szavak szintjén kezd?dik.