builderall

Napjaink rohanó, hektikus üzleti környezetében rendkívül fontos jól együttm?ködni másokkal. Hiszen ezen áll vagy bukik, hogy elérjük-e céljainkat.


A munkatársak sokkal produktívabbak és hatékonyabbak egy csapat-orientált közegben.


Ha következetesen, lelkiismeretesen és komolyan alkalmazzuk a következ? 12 Dale Carnegie alapelvet, olyan környezetet teremthetünk, amelyben a munkatársaink a legjobbat adják, megvalósítják, s?t túlszárnyalják a szervezeti célkit?zéseket.


(mi most a munkatársakra koncentrálunk, de természetesen ezt minden partneri együttm?ködésnél alkalmazhatod, legyen szó ügyfélr?l, beszállítóról, életed párjáról, gyermekedr?l)


1. Vitát csak egy módon nyerhetsz meg ? ha elkerülöd

Egy szóváltás 90% érzésb?l és 10% ostobaságból áll. Egy érett vezet? elkerüli az érzelmi alapú vitahelyzeteket.


2. Tiszteld munkatársaid véleményét! Soha, senkinek ne mondd, hogy téved!

Kerüld, hogy a munkatársaidat védekezésre kényszeríts. Ez lesz?kíti a kommunikációs csatornákat. Egyszer?en kérdezd meg, miért érzik így magukat.


3. Ha Te tévedsz, ismerd el azonnal és félreérthetetlenül!

Ez hatástalanítja a konfliktust és további kommunikációs csatornákat nyit meg.


4. Mondanivalónkat kezdjük barátságosan!

Ha nem vagyunk barátságosak és nyitottak, szinte teljesen lehetetlen lesz megnyernünk másokat a gondolkodásmódunknak.


5. Úgy kérdezz, hogy a munkatársad azonnal helyeseljen!

Fontos azzal indítanunk, amivel egyetértünk. Ezután a problémásabb elképzeléseket is könnyebb el tudjuk fogadtatni.



6. Hagyd, hogy f?leg a másik beszéljen!

Nemcsak információkat fog így megosztani velünk, hanem megeshet, hogy ?magát beszéli? rá az együttm?ködésre.


7. Engedd, hogy a munkatársad úgy érezze, az ötlet T?le származik!

A legfontosabb az, hogy mi a helyes, és nem az, hogy kinek volt igaza. Ha ezt az alapelvet betartjuk, felépítjük a másik fél önbizalmát, bátorítjuk elképzelései megosztásában, illetve meger?sítjük a csapatszellemet.


8. ?szintén törekedj a munkatársad szemszögéb?l látni a dolgokat!

Megeshet, hogy a másik fél néz?pontja tisztább, mint a miénk. Amit csak lehet, tanulj meg a különböz? néz?pontokból.


9. Légy fogékony a munkatársaid ötletei és kívánságai iránt!

A megért? és együttérz? magatartás biztosítja, hogy a kommunikációs csatornák átjárhatók maradjanak.


10. Építs a nemesebb érzelmekre!

A legtöbben keményen fognak dolgozni a vállalati ideálokért és magasabb rend? célokért, ha tudják melyek ezek, és hogyan alkalmazhatóak konkrét helyzetekben.


11. Szemléltesd az ötleteidet!

Az egyedi elképzeléseknek, egyedi csomagolás jár. Használj kreatív megközelítést az ötleteid eladásában.


12. Állítsd a munkatársaidat kihívás elé!

Legtöbbünkben ott lappang a versengés. Mások kihívás elé állítása gyakran váratlan pozitív eredményekhez vezet.


Alkalmazd ezeket az alapelveket minden nap és meglep? eredményeket fogsz tapasztalni. Vágj bele, és izgalmas dolgok fognak történni!