builderall


Dale Carnegie kidolgozott egy szisztémát, amelyet b?vös képletnek nevezett el. Ennek segítségével a hallgatói megtanulták, hogyan motiváljanak másokat cselekvésre úgy, hogy az értelemre és érzelmekre is egyaránt hassanak.


A prezentációs tréningünkön tanítjuk meg a hallgatóinknak, hogyan használják ezt az eszközt az üzleti életben vagy akár a magánéletükben is.


??


Milyen helyzetekben veszed hasznát a b?vös képletnek?


Mindenhol, amikor másokat akarsz cselekvésre motiválni, tehát ha


? vezet?ként a munkatársaddal akarsz valamit elfogadtatni

? értékesít?ként az ügyfeledre akarsz hatással lenni, hogy kötelezze el magát

? cégvezet?ként egy komoly változást akarsz bevezetni a csapatodban


vagy nem mellesleg, ha színpadon állsz és el?adást tartasz közönségnek.


A hallgatóságod mozgósításának egyik legeredményesebb módja nem véletlenszer?, hanem inkább ?b?vös?.



Dale Carnegie id?tálló B?vös képlete keretet biztosít

? a figyelem megragadására,

? a hitelesség növelésére,

? a feszültség megszüntetésére,

? mások cselekvésre való felszólítására


és megnöveli annak valószín?ségét, hogy el?adóként eredményesek legyünk.


?Ha megfigyeled a magazinok, napilapok és televíziók reklámhirdetéseit és elemzed a tartalmukat, meg fogsz lep?dni, milyen gyakran alkalmazzák bennük a b?vös képletet azért, hogy az embereket rávegyék a vásárlásra.? ? Dale Carnegie


Íme a B?vös képlet:


Esemény

+ Cselekvés

+ El?ny

?????

= B?vös képlet


Esemény: élj át újra egy érdekes, személyes tapasztalatot, ami a téma szempontjából lényeges.


Cselekvés: szólítsd fel a hallgatóságod konkrét cselekvésre.


El?ny: egyértelm?en hangsúlyozd ki, milyen egyéni el?nye származik a hallgatónak a javasolt tevékenység nyomán.


Id?ben való felosztása pedig így néz ki:

? 90% Esemény

? 5% Cselekvés

? 5% El?ny


Nézzük meg, hogyan kel életre a képlet a gyakorlatban


A videón Kardos Géza, Dale Carnegie tréner mutatja be a B?vös képletet egy prezentációs tréning hallgatóinak.




A beszéd el?készítése folyamán, már az elején a befejezésre koncentráljunk. Azokra a tettekre, amelyeket a hallgatóságnak kell kivitelezni, és így dolgozzuk ki a szöveget visszafelé haladva.


Egy példával, eseménnyel indítunk, amely felkelti a figyelmet és el?készíti az utat a kívánt cselekedetnek. Ez a rész a legfontosabb elem abban, hogy mások viselkedését befolyásoljuk. Ez lesz a bizonyíték, amely ráveszi a hallgatóságot a cselekvésre.