builderall



A Dale Carnegie vezet?i tréning egyik nélkülözhetetlen eleme, hogy ?szintén szembenézzünk azokkal a vezet?i (emberi) berögz?désekkel, amelyek, finoman szólva, nem igazán támogatják a szervezeti kiválóságot.


Az emberekkel való együttm?ködés folyamatos sikeressége és hatékonysága megköveteli bizonyos feladatok, elképzelések és alapelvek megértését. Ezeknek a visszacsatolások esszenciájaként itt áll a sikeres vezet? receptje. Mit kell megértenünk, mit kell tennünk és mik vezetnek a kudarchoz.


Javasoljuk, hogy vizsgáld meg önmagadat vezet?ként, majd elemezd ki az alattad lév? vezet?id kvalitásait.



Vezet?ként meg kell értenünk, hogy


1. Fontos dolog rávenni másokat arra, hogy a kívánt eredmények elérése érdekében együttm?ködjenek; a vezet? csak a szervezettel és az azt alkotó emberekkel együtt értékes.


2. A menedzser egész személyisége, beleértve az élet és különösen az emberekkel szemben tanúsított hozzáállását, határozza meg vezet?i sikerét vagy kudarcát.


3. A szervezet céljainak és a benne dolgozó emberek karriercéljainak keveréke a legfontosabb tényez?. Ezek a célok összefüggésben vannak egymással, és harmóniában kell együtt növekedniük és fellendülniük.


4. Egy vezet? legf?bb felel?ssége, hogy fejlessze az embereket és segítsen nekik sikereket elérni, mivel csak a sikeres emberek érnek el fontos eredményeket.



Vezet?ként a következ?ket kell tennünk:


1. Figyelmünket f?ként az elérend? eredményekre, és ne az elvégzend? feladatokra irányítsuk. Minden történésnek a kívánt eredményekhez kell vezetnie.


2. Tervezzünk és szervezzünk hatékonyan, hogy elérjük ezeket a kívánt eredményeket, majd koordináljuk az eredmények elérésében résztvev? emberek er?feszítéseit, hogy hozzák ki magukból a legjobbat és érjék el a kit?zött eredményeket.


3. Szedjük szét a f? célokat kisebb részcélokra és kommunikáljuk azokat megfelel?en, határid?kkel társítva. A céloknak kell legyen egy szilárd mérési és felel?sségi rendszere az elvárttól való eltérések megel?zése végett.


4. Alakítsunk ki hatékony teljesítménymércéket (elvárásokat), hogy minden munkatárs tudatában legyen, hogyan kell megvalósítani a feladatokat, tudják, mit várnak el t?lük és, hogy hogyan mérik majd a teljesítményüket.



5. Építsünk fel egy eredményorientált hozzáállást a szervezeten belül, így az emberek önállóbbak lesznek és magabiztosan érik el céljaikat.


6. Motiváljuk az embereket csúcsteljesítmények elérésére.


7. Legyünk kreatívak és segítsünk az embereknek saját kreativitásukat fejleszteni.


8. Kövessünk minden fejl?dést, hogy lássuk a tervezett lépéseket megvalósulni.


9. Koordináljunk minden, a szervezeten belül és kívül dolgozó munkatárs er?feszítéseit, így ezeknek az embereknek az együttm?ködése a kívánt eredmények köré fog összpontosulni.


10. Ismerjük és törekedjünk elérni saját és a szervezet folytonos célját és építsük ezt be saját és munkatársaink munkájába.


11. Gyakoroljuk és mutassuk meg azokat a vezet?i készségeket, melyekkel rávehetjük az embereket, hogy a tervek megvalósításán dolgozzanak és lelkesedéssel vessék bele magukat a csapatmunkába, a kit?zött célok elérése érdekében.



20 tényez?, amelyek a vezet? bukásához vezetnek


1. Kerüli a felel?sségvállalást, amikor rosszul mennek a dolgok; általában valaki mást hibáztat.


2. Nem alakít ki és nem szilárdít meg magas munkamorált a munkavállalók körében.


3. Képtelen felismerni és megoldani a problémákat vagy nem látja meg a lehet?ségeket.


4. Nincs meg benne az a képesség, hogy hatékonyan bánjon az emberekkel. Ez megnyilvánulhat tapintatlanságban, kedvencek el?nyben részesítésében vagy mások éles kritizálásában.


5. Nem hatékony a tervezésben és a szervezésben. Nem folyamatorientált. Belebonyolódik a részletekbe, gyakran annyira, hogy elmulasztja az átfogó tervezést és szervezést.


6. Rugalmatlan. Nem hallgat másokra. Teljesen önközpontú.


7. Nem bátorítja az embereket, hogy osszák meg ötleteiket és javaslataikat.


8. Nem szorgalmazza a csapatmunkát és az abból következ? csapatszellemet.


9. Hirtelen természet?, érzékeny, könnyen megbántódik, temperamentumos és túl érzékeny a kritikákra ? akár valódiak, akár képzeltek.


10. Nem tudja az egész szervezetre vonatkozóan átgondolni a helyzeteket. Nem m?ködik együtt más osztályokkal és vezet?kkel.


11. Nem segíti a munkatársak fejl?dését.


12. Hiányzik bel?le az önbizalom.


13. Hiányzik bel?le a képesség, hogy akár szóban, akár írásban kifejtse ötleteit. Nem képes érthet? és rövid utasításokat adni a munkatársaknak.


14. Nem végez nyomonkövetést; nem ellen?rzi, hogy az instrukciókat elvégzik-e, teljesülnek-e az elvárások és célok.


15. Ellenáll a változásnak. Fél vagy nem hajlandó új ötleteket kipróbálni.


16. Gyenge döntéshozó. Halogatja a döntéshozatalt vagy túl gyorsan von le következtetéseket és anélkül cselekszik, hogy átgondolná valamennyi lehetséges megoldást.



17. Képtelen utasításokat követni és adni. Nem figyel mások mondandójára vagy nem tesz fel kérdéseket olyankor, amikor tisztázni kellene egy helyzetet.


18. Hiányzik bel?le a motiváció. Nem indul el magától egy úton.


19. Vonakodik további felel?sségeket elvállalni. Nem készül fel a nagyobb felel?sségvállalásra és a növekedésre.


20. Fél kiengedni a dolgokat a kezéb?l; nem hatalmaz fel másokat fennhatósággal és felel?sséggel.


Vezet?ként ez egyben egy csekklista is, amelyet használhatsz arra, hogy megvizsgálod vele a vezet?idet, jó emberek vannak melletted vagy csak hátráltatnak Téged. Ha túl sok pont mellé tudsz pipát rakni, akkor vizsgáld meg, hogy


? teljesen elkötelezett-e irántad és a céged felé

? hozzáállása alapján inkább fizetett ellenség

? vagy a kett? között van félúton.


Ha az els? verzió, akkor jó hír, hogy képzésekkel, gondolkodásmód váltással jó vezet?vé válhat. Ha egy romlott alma a kosárban, akkor tudod mi a dolgod, ne halogasd tovább a döntést. Ha a kett? között van az attit?dje alapján, akkor helyzetfügg?, a Te döntésed, hogy akarsz-e id?t, energiát, pénzt invesztálni az emberbe.


Reméljük, a fenti listák segítségével jöttek új felismeréseid, talán egy végs? meger?sítés egy nehéz döntéshez. Ha képzésen gondolkozol, a kommunikáció és gondolkodásmód váltásra ezt a tréningünket ajánljuk, ha a hatékonyságban, folyamatokban akarod a munkatársaidat fejleszteni, akkor pedig ez a mesterkurzusunk való nekik.