builderall


A vállalatok számára nem titok, hogy a munkavállalók elégedettsége és a lojalitásuk kulcsfontosságú a hosszú távú célok eléréséhez. Azonban egyre többen találkoznak az úgynevezett ?csendes felmondással, ami során a dolgozók fizikailag jelen vannak a munkahelyükön, viszont csak a minimumot teljesítik, hogy épp hogy elkerüljék a kirúgást. Ilyenkor gyakran demotiváltak és érzelmileg távolságtartók a feladataikkal kapcsolatban.


Ez nemcsak a munkavállalók elégedettségére van hatással, hanem a cég eredményességét is nagyban befolyásolhatja.



Az European Business Review szakmai folyóiratban megjelent kutatás rávilágít arra, hogy a bels? kommunikáció dönt? szerepet játszik a magyar munkavállalók elkötelez?désében. A világjárvány óta egyre inkább elterjedt jelenséget a Corvinus kutatói, Amitabh Anand és Takács Sándor nemzetközi szerz?társaikkal (Elena Sinitsyná és Sergey Kazakov) közösen vizsgálták. Feltárták a nem megfelel? bels? kommunikáció negatív hatásait a munkavállalók lojalitására, illetve azt is, hogy ez miként vezet el a ?csendes felmondás? jelenségéhez. 


A kutatás szerz?i egy 15 tételb?l álló tudományos skálát dolgoztak ki, amiben a nem megfelel?, a manipulatív, illetve a félreérthet? szervezeti bels? kommunikáció különböz? fokozatait is mérték. Ehhez különböz? szakemberekkel és kutatókkal készítettek interjúkat, az így elkészült skála pedig a munkavállalók szempontjából érzékelteti a nem megfelel? szervezeti kommunikáció szintjeit.



Ennek legenyhébb fokozata, amikor a munkavállaló azt érzi, hogy a munkáltatója nem megfelel?en kommunikálja a szervezet értékeit és normáit, legradikálisabb szintje pedig, amikor egy munkavállaló saját bevallása szerint már nem tud uralkodni az indulatain a munkahelye félreérthet? bels? kommunikációja miatt.


A tanulmány eredményei rávilágítanak arra, hogy a nem megfelel? bels? kommunikáció tévhitekhez és a munkavállalók lojalitásának csökkenéséhez vezethet, a manipulatív kommunikáció alááshatja az alkalmazottak bizalmát, a félreérthet? kommunikáció pedig konfliktusokat és elégedetlenséget eredményezhet a munkavállalók körében.


Az együttérz? és következetes kommunikáció azonban csodákat tehet. Ha a vezet?k képesek nyíltan és ?szintén kommunikálni a vállalati célokat, értékeket és elvárásokat, az nemcsak a munkavállalók motivációját növeli, hanem a vállalat teljesítményére is pozitív hatással van. A világjárvány alatt szerzett tapasztalatok azt igazolják, hogy a munkavállalók újraértékelik a munkahelyi kapcsolataikat és életüket. Azok a cégek, amelyek ezt a változást figyelembe veszik, és a munkavállalóikat partnerként kezelik, sokkal nagyobb eséllyel számíthatnak h?séges és elkötelezett dolgozókra.



Az ilyen pozitív bels? kommunikáció tehát nem csupán a munkahelyi elégedettséget növeli, de jelent?s mértékben hozzájárul a vállalat sikeréhez is. Ahogy a kutatás is kimutatta, a világos és érthet? kommunikáció elengedhetetlen ahhoz, hogy a munkavállalók teljes mértékben részt vegyenek a cég életében, és ne csak a minimumot nyújtsák.


A ?csendes felmondás? megel?zése érdekében a vállalatoknak érdemes id?ben felismerniük és kezelniük a bels? kommunikációs problémákat. Az, hogy a dolgozók elkötelezettek és motiváltak maradjanak, nem csak a cégek érdeke, hanem mindenkié, aki a munkahelyi közösség része.


A Dale Carnegie Vezet?i Mesterkurzus segít a vezet?knek abban, hogy megfelel? bels? kommunikációval megel?zzék a tömeges felmondásokat és a munkavállalók kiégését, növelve ezzel a elkötelezettséget és a cég eredményességét.