builderall


Van egy mondás az USA-ban, hogy az emberek a f?nökük miatt mondanak fel. Ezért a tengerentúlon már jó ideje olyan vezet?ket keresnek, akik hatékonyan tudnak inspirálni és vezetni másokat.  A LinkedIn 2023-as, a leginkább keresett készségekr?l szóló listája szerint a professzionális menedzsment a legkeresettebb készségek között is az els? helyen áll.

 

"A menedzser szerepe nagyon fontos, mert a menedzserek a vállalat mindennapi képviseletét látják el" - mondja Andrew McCaskill, a Linkedin karrier-szakért?je.


McKinsey 2022-es Nagy lemorzsolódás kutatásából kiderült, hogy a nemtör?döm és nem inspiráló vezet?k a három legfontosabb ok egyike, amiért a dolgozók felmondanak. A  McKinsey Global Institute további kutatásai szerint azok a szervezetek, ahol nagyobb hangsúlyt fektetnek a vezet?k képzésére jelent?sen alacsonyabb lemorzsolódási arányt tapasztalnak.



Ahhoz, hogy valaki jó vezet? legyen sok egymással összekapcsolódó, mögöttes készségre van szükség. Azok, akik ezeket a készségeket megfelel?en elsajátítják elhivatott csapatokat hoznak létre, ahol keményebben dolgoznak. A kutatás ezek közül 5 olyat emel ki, amit professzionális szinten kell elsajátítani, hogy a munkavállalók ne akarjanak felmondani és a beléjük ölt pénz és munka ne sétáljon ki velük az ajtón. 


1.       KONTEXTUST ADNAK


Az egyik legnagyobb hiba, amit a vezet?k elkövethetnek, ha azt feltételezik, hogy a csapatuk érti, mi történik a vállalatnál. A menedzsereknek segíteniük kell, hogy kontextust adjanak ahhoz, ami körülöttük és az iparágban történik. Még ha a hírek nem is jók, az átláthatóság bizalmat építhet.


"Nyitottnak maradni, tájékoztatni az alkalmazottakat, és empatikusnak lenni a közvetlen munkatársakkal folytatott összes beszélgetés során nyer? stratégia.?


2.       PROAKTÍVAK


A legtöbb vezet? tart kilépési interjúkat, és olyan kérdéseket tesz fel az alkalmazottaknak, mint például: "Mi ment rosszul?". "Mit keresett, amit nem tudtunk biztosítani?" Vagy: "Mit tehettem volna még, hogy jobbá tegyem a dolgot?" De miután valaki úgy döntött, hogy távozik, már túl kés?. Ehelyett a vezet?knek folyamatosan kapcsolatban kell maradniuk az beosztottjaikkal. Meg kell kérdezniük ?ket a céljaikról és az igényeikr?l, arról, hogy elkötelezettnek érzik-e magukat, és hogyan tudnák jobbá tenni a munkavállalók számára a munkaid?t.


Mutassanak érdekl?dést és együttérzést, és tegyenek enyhít? intézkedéseket, miel?tt az alkalmazott elkezdhetne a távozáson gondolkodni. A munkavállalók legszívesebben olyan vezet?kkel dolgoznak, akikt?l tanulhatnak. Osszák meg a tudásukat, osszák meg a meglátásaikat, legyenek emberiek és nyitottak. Engedje meg az alkalmazottaknak azt a környezetet, ahol kérdéseket tehetnek fel és tanulhatnak.

 


3.       EMPATIKUSAK

Az empátia rendkívül fontos. Vezet?ként emberekkel dolgozunk, ezért az együttérzés mellett empátiával is rendelkeznünk kell. Hatalmas türelemre van szükséged. Ahhoz, hogy a vezet?k hatékony coachok legyenek és ehhez többet kell inspirálniuk, mint befolyásolniuk.

 

4.       SEGÍTIK A MUNKAVÁLLALÓK FEJL?DÉSÉT


Az alkalmazottak nem akarnak elmenni, ha a vezet?ik a legjobbat hozzák ki bel?lük. A vezet?k ezt úgy érik el a legjobban, ha navigátorként, összeköt?ként és coachként:



A jó vezet?k új feladatokat adnak az alkalmazottaknak, büntetlenül delegálnak, és olyan pszichológiai biztonságot nyújtó kultúrát teremtenek, ahol elfogadják, hogy ha valami újat csinálnak, az néha hibákkal jár. Segítsük az alkalmazottakat abban, hogy megtalálják, hol a megfelel? helyük. Különösen a fiatalabb alkalmazottak gyakran tesztelik és kipróbálják a különböz? területeket - adjon nekik ?szinte visszajelzést arról, hogyan teljesítenek, hogy jobban felismerhessék és tovább b?víthessék er?sségeiket és enyhíthessék gyengeségeiket.



"Álljon ki az alkalmazottak mögött, amikor sikeresek."


Hagyjuk ?ket is állni a rivaldafényben és dicsérjük meg ?ket nyíltan. Álljunk eléjük, amikor akadályozzák ?ket, hogy lebontsa a siker útjában álló akadályokat. Védjük meg ?ket, ha szükséges. Adjunk nekik olyan feladatokat, amiben lehet?vé tesszük számukra, hogy tanuljanak és fejl?djenek.


5.       ÉRTÉKELIK A MUNKAVÁLLALÓK HOZZÁJÁRULÁSÁT


?Vezet?ként nem az a feladatod, hogy minden választ tudj; az a feladatod, hogy segítsük a csapatunkat a válaszok kidolgozásában? - mondja Shanna Hocking, vezet?i tanácsadó és a One Bold Move a Day cím? könyv szerz?je



Tegyünk fel kérdéseket, és valóban hallgassuk meg, amit az mondani szeretnének. Gyakran van rálátásuk arra, hogy mit lehet tenni a munka és hatékonyabbá a munkát. Ez különösen értékes, amikor új projektet szeretnénk indítani. Azok az alkalmazottak, akik úgy érzik, hogy meghallgatják és értékelik ?ket, nagyobb valószín?séggel akarnak hozzájárulni a projektekhez, és a t?lük telhet? legjobb munkát végzik.

Ennek ellenére Hocking nem hisz abban, hogy a vezet?knek arra kellene törekedniük, hogy olyanok legyenek, akiket az alkalmazottak soha nem hagynak el.

???????????????

?Vezet?ként az a feladatom, hogy olyan környezetet teremtsek, ahol az alkalmazottak személyesen és szakmailag is jól érzik magukat, és segítsek az embereknek kiteljesíteni a bennük rejl? lehet?ségeket, bárhol, ahol a legjobban megfelelnek nekik."


A Dale Carnegie Vezet?i Mesterkurzuson megtanulhatod, hogyan inspiráld embereidet azzal, hogy avezet?i készségeid fejlesztésére összpontosítasz. A vezet?i készségek fejlesztése szükséges feltétele annak, hogy sikerre vihesd a céget és olyan vezet? lehess, aki betonbiztos pozíciót alakíthat ki azzal, hogy nála nem akarnak felmondani a legjobbak.



Forrés: FastCompany.com