????????????Ha egy fejlesztés ígéretesnek t?nik, akkor hirtelen sokan kezdenek vele foglalkozni. Manapság viszont egyre inkább úgy t?nik, csak azok a vállalkozások tudnak hosszú távon fennmaradni, akik rájönnek arra, hogy a pénz mellett (és nem helyett) mivel tudják a dolgozóikat még inkább motiválni.
Ez sosem könny? feladat, hiszen egyrészt a pénz csak egy a sok lehetséges tényez? közül, amivel a tehetséges személyeket ösztönözni lehet. Másrészt mivel mindenkinek mást jelent az ideális élet, ezért a motiválásra nincs általános recept. A legjobb, amit tehetsz, hogy megismered és megérted a csapatod tagjait és kideríted, mi az, amivel
ösztönözhetnéd ?ket!
Íme öt tipp, hogy mit tehetsz, amikor a pénz nem elég!
KEZELJ MINDENKIT CSALÁDTAGKÉNT
Kezdheted azzal, hogy ?szinte érdekl?dést mutatsz irántuk, hiszen ez mutatja, mennyire tör?dsz velük. Az ilyen típusú támogatás a vállalat vezetése részér?l jelent?sen er?sítheti az elkötelezettséget.
Az egyetemen dolgoztam együtt olyan kutatókkal, akik azt szerették volna, hogy egy algoritmust nevezzenek el róluk. Mások számára a legnagyobb motivációt az jelentette, hogy ?k vezethették az emberiség történetének leginnovatívabb áttöréseit. Ha sikerül összehangolni az elvárásainkat az ? igényeikkel, megteremthetjük a feltételeket ahhoz, hogy a munkájukat örömmel és hatékonyan végezzék.
TÁMOGASD A MUNKÁN KÍVÜLI ELFOGLALTSÁGOT
Sok vezet? úgy véli, hogy azok az alkalmazottak, akiknek más elfoglaltságuk is van a munkán kívül képtelenek megfelel?en koncentrálni. A legújabb kutatások azonban azt mutatják, hogy ennek pontosan az ellenkez?je igaz. Az egyik kollégám például imádja a vízipipa-bárokat, és az az álma, hogy nyisson egyet. A f?nököm ahelyett, hogy leszólta volna az ötletét, felajánlotta neki, hogy társul hozzá? Sokat gondolkodtam rajta, hogy vajon miért? Végül rájöttem, hogy azért, mert ha az emberek a munkájukon kívül is kiteljesednek, akkor sokkal koncentráltabban és hatékonyabban tudnak dolgozni. Ha úgy érzik, hogy a munkáltatójuk nemcsak elfogadja, hanem még bátorítja is ?ket, a lojalitásuk növekedni fog.
AZONOSÍTSD KINEK MI A FONTOS
Csapatunk nagy része Budapesten dolgozik, de van néhány kivétel. Az egyik kollégan?m nemrég szült és számára például az volt a legfontosabb, hogy Érden maradhasson a kisbabájával. Számára ez sokkal fontosabb volt, mint az, hogy fizetésemelést kapjon a ?benti? munkavégzésért. Azzal, hogy a f?nököm hagyta neki, hogy otthon maradjon, a munkatársam komfortosabban érzi magát, sokkal produktívabb, amivel mindannyian nyerünk. ? is jól jár, a családja is jól jár, és mi is jól járunk!
TEREMTS EGYENSÚLYT A MUNKAVÁLLALÓI ÉS A VÁLLALATI IGÉNYEK KÖZÖTT
Egy innovatív terméket vagy szolgáltatást el?állítani mindig kihívást jelent. A fejleszt?k és a marketingesek igényeinek összehangolása talán a legnehezebb. Ilyen esetekben a csapat demoralizálódásának elkerülése érdekében elengedhetetlen, hogy ne azonnal akarjunk dönteni, hanem többször is beszéljük át, mi lenne a jó irány. Ezeken a meetingeken el?ször meg kell határozni a fejlesztéshez szükséges kutatásokat. Majd a pilot létrehozásához, illetve a piacra történ? bevezetéshez szükséges lépéseket és prioritásként kell kezelni, hogy a várható eredmények, hogyan járulhatnak hozzá a profit növeléséhez.
KÖVESD NYOMON AZ ELÉGEDETTSÉGI SZINTET
Egyértelm?, hogy az alkalmazottak elégedettségi szintje hullámzó. Pont ezért érdemes proaktív módon folyamatosan nyomon követni, ki mennyire érzi jól magát éppen:
Végezetül pedig, ne feledd, hogy elég csak egyetlen elégedetlen ember ahhoz, hogy munkamorál csökkeni kezdjen. De mit tehetsz ellene? Azon felül, hogy ezt a cikket végigolvasod és megpróbálod megvalósítani a benne leírtakat, megér egy próbát a Dale Carnegie Vezet?i Mesterkurzusa is. Ahol képzett oktatóink, kipróbált módszerekkel és a valós üzleti életet mintázó szituációs gyakorlatokkal segítenek neked abban, hogy még jobb vezet?vé válhass!