builderall


Ritkán tekintünk úgy a kritikára, mint egy mesteri fokon gyakorolható készségre. Legtöbben közülünk annyira kezdetleges szinten ?zik, hogy fel sem ismerjük a benne rejl? lehet?ségeket.


Pedig rendszeresen találkozunk hiányos szolgáltatásokkal, a munkatársainknál teljesítmény-kihagyásokkal, illetve sok más olyan helyzettel, amit meg kell mutatni és korrigálni.


A rosszul gyakorolt kritika többnyire éppen azt a helyzetet mérgesíti el, amit helyreállítani készültünk.


Egy, a kiskereskedelmi munkavállalók körében készült felmérés szerint az els?számú panasz a vezet?kkel szemben a helytelenül gyakorolt kritika volt.



Ezért a konstruktív visszajelzés érdekében:


l . Legyünk teljesen biztosak benne, hogy a visszajelzés épít. Ha az a célunk, hogy a személyes önbecsülésünket mások lekicsinylésével építsük, vagy, hogy a saját hibáinkat elfedjük? ÁLLJUNK MEG.


2. Ha jók a kapcsolataink, az a visszajelzéseknél is meghálálja magát, hiszen a másik fél sokkal nyitottabb lesz az üzenetünkre.


3. Minden helyzetet lehet?leg azonnal orvosoljunk, amint felmerül. Mivel nem bízunk abban, hogy megfelel?en közöljük mondandónkat, gyakran addig várunk, amíg a helyzet elviselhetetlenné válik, ekkor pedig kirobbanunk. Tehát, jobb idejében közbelépni, amíg a helyzet és a reakciónk kontrollálható.



4. Viselkedjünk és cselekedjünk úgy, ahogy azt a másik személyt?l is elvárjuk. Ha halkan és nyugodtan beszélünk, nagy valószín?séggel a másik fél is ugyanígy tesz majd. Ha a hibát úgy világítjuk meg, mint egy kisebb és könnyen korrigálható esetet, a másik fél is felveheti ugyanezt az álláspontot.


5. Ezt a beszélgetést négyszemközt folytassuk le. Ne mondjunk, és ne tegyünk semmi olyat, ami megszégyeníti a másik felet, vagy ami a tekintélyét rombolja a többi munkatárs el?tt.


6. Kezdjük a beszélgetést ?szinte értékeléssel, hogy a másik személy nyitottabbá váljon. De vigyázzunk, hogy értékelése indokolt legyen! Egy hamis bók átlátszó és sért? is.


Váltsunk a visszajelzésre inkább egy ?és?, mint egy ?de? köt?szóval. ? a jelentés nagyon átfogó, és még célravezet?bb lenne, ha a munkabiztonság kapcsán több részletre kitérne??




7. Vigyázzunk, hogy nyelvhasználatunk személytelen maradjon. A problémára, a hibára összpontosítsunk, ne a személyre. Kerüljük a másik fél negatív címkézését és min?sítését.


?A statisztikákat ezen az oldalon frissíteni kell.?

ÉS NEM ?Miért ilyen felületes ezekkel a statisztikákkal??


8. Ha megfelel?, javasoljuk mi a következ? lépést. És kérjük fel, ne utasítsuk az együttm?ködésre.


?Joe Smith-nek megvannak a legfrissebb adatok, amelyekre szüksége van. Fel tudja ma venni vele a kapcsolatot??


?Felhívja Mary Ross-t a Duo Tech-t?l, hogy pontosítsa a szállítás módosított id?pontját??



9. Zárjuk le a beszélgetést barátságos hangvételben.


Amint a cikk elején is utaltunk rá, tekintsd ezt a vezet?i feladatodat is mesteri fokon gyakorolható készségnek és lehet?ségnek mint, hogy kötelez? rossznak.


Ilyen vezet?i készségeket sajátíthatsz el a gyakorlatban a Dale Carnegie Vezet?i Mesterkurzuson, nézd meg itt a részleteket!