builderall


Számos helyen feldolgozták már ezt az éget? témát, hogy mi a titka a sikernek és annak, hogy kiválóan tudj irányítani egy csapatot. Azonban egy olyan világban, ahol mindenkit csak a növekv? bevétel és az alkalmazottak jó teljesítménye érdekel, nem mindenki képes tisztán látni és kritikusnak lenni önmagával szemben. Egy jó üzletember képes magába nézni, és objektívan felmérni azokat a tulajdonságokat, amelyeknek köszönhet?en képes a karrierje csúcspontjára jutni és felismeri azokat a negatívumokat is, amik hátráltatják ezen az úton.


Ez azonban nem egy könny? feladat, és még a legismertebb cégvezet?knek is gondot okoz. Az optimista, elfogadó, megért?, megbízható és hasonlóan jól hangzó tulajdonságok mellett nem mindenkinek egyértelm? mi az, ami igazán számít, ez pedig a kíváncsiság.


A kíváncsiság adja meg az alapját számos tulajdonságnak, amiket egy kiváló vezet?nek tulajdoníthatunk, ilyen például a határozottság, vagy a hosszútávban való gondolkodás. Azonban nem csak napjainkban terjedt el a kíváncsiság fontossága, ugyanis a történelem során számos elismert és sikeres ember gondolkodott így, mint például Sam Walton, az amerikai Walmart üzletlánc alapítója. Albert Einstein pedig ennyire nagyra tartotta a kíváncsiságot: "Nincs különleges tehetségem, csak szenvedélyesen kíváncsi vagyok".



Azonban nem kell Einsteinnek lenni ahhoz, hogy belássuk, kevesen élveznénk a munkánkat a megfelel? kíváncsiság és lelkesedés nélkül. Na de miért is fontos annyira ez a tulajdonság?


1. A vezérigazgatók sem tudhatnak mindent!


A valójában kíváncsi ember, aki a megfelel? kérdéseket teszi fel és igazán képes odafigyelni a kollégáira, hajlamosabb helyes döntést hozni, mint azok, akik magabiztosak még akkor is, ha nincsenek tisztában az adott állítással. ?k nem képesek beismerni a hibáikat, odafordulni a többiekhez és ?szintén beismerni: igen, ezt én rontottam el.


A vezet?k gyakran olyan részlegekért vagy akár cégekért is felel?sek, amikben beosztottként sosem volt tapasztalatuk. Például el?fordulhat, hogy valakinek nincsenek magas szint? pénzügyi ismeretei, mégis ? az, aki végs? soron dönt a vállalat pénzügyeivel kapcsolatban. Ennek a lehet?sége pedig arra kényszeríti ezeket az embereket, hogy tanuljanak meg ?szintén érdekl?dni a vállalaton belüli munkák iránt, és ezáltal átgondolt kérdéseket tegyenek fel a szakért?knek. Ez nem tud megvalósulni anélkül, hogy alapos ismereteket szerezzenek azokról a számukra ismeretlen témákról, amik érinti a vállalat stratégiáját.



2. A kíváncsiság nagyon aktuális!


Közhelyesnek hangozhat az a mondás, hogy bizonytalan id?ket élünk, azonban a 2020-as években számos okot láttunk ennek az igazolására: világjárvány, ultradigitalizáció, különféle politikai hatások együttesében kiszámíthatatlannak érezhetjük a megélhetésünket és a karrierünket is.

Ebben a környezetben a vezet?knek valahogy meg kell barátkozniuk a helyzettel, hogy a piaci feltételek pillanatok alatt megváltoztathatnak és gyakran meg is teszik ezt. Ugyanez elmondható a vállalati irányításról is, ahol mindenkinek fontos, hogy munkavállalóként és emberként nagyra értékeljük. Emiatt sosem volt még ilyen indokolt, hogy mélyebb szinten megértsük az alkalmazottakat.

A kíváncsiság tehát a piaci siker és a munkavállalók elkötelezettsége, jóléte szempontjából is egy értékes és nélkülözhetetlen tulajdonság. Napjaink üzleti kihívásai egyre kevésbé kiszámíthatóak, ezért egyre fontosabb az alkalmazkodás, amihez egyértelm?en több kíváncsiságra van szükség.



3. A kíváncsiság teszi élvezetessé a munkát!


Nehezen elképzelhet? úgy élvezni a munkát, hogy nem kérdezel és jársz utána bizonyos aspektusainak. Bizonyos értelemben a kíváncsiság egyfajta túlélési készség. A vezet?i pozíciók betöltésének legfontosabb el?feltétele, hogy a jelölt örömét lelje a tanulásban és az új témák megismerésében, továbbá élvezze a változatosságot.

Nincsenek hatalmas megoldások vagy világmegváltó csodák a siker titkában, csupán elég egyetlen tulajdonságot tökéletesre fejlesztened, a kíváncsiságot.


A Dale Carnegie-nél végzett hallgatók képesek el?nyükre fordítani ezt a készséget, és jelent?s növekedést realizálnak a képzéseink után. Vezet?i Mesterkurzuson amerikai stílusú képzést kapsz, amivel nem csak üzletedet, hanem a szemléletedet is új szintre emeljük.