builderall


A döntést, hogy felmondunk, gyakran nem a munkánk, hanem a f?nökünk miatt hozzuk meg. Ha szereted a munkád, de nehézségeid akadnak a vezet?ddel, akkor azt érezheted, hogy kár lenne elmenni, de maradni is kihívást jelentene. Szerencsére vannak módszerek, amikkel kezelni tudod ezeket a feszült helyzeteket. Mivel nem minden rossz f?nök egyforma, ezért mindegyik típusnál különböz? megközelítésre lehet szükség.


De mi a helyzet akkor, ha Te magad is vezet? vagy és aggódsz, hogy olyan hibákat követsz el, amik miatt alkalmazottaid elhagyják a céget? Számodra is mutatunk rengeteg hasznos tanácsot!


A mikromenedzser


Az egyik leggyakrabban el?forduló vezet?i viselkedés a mikromenedzsment. Sok vezet? esik abba a hibába, hogy túlzottan ellen?rzi az alkalmazottait, mivel azt szeretnék, hogy a lehet? leghatékonyabb legyen a munkavégzés.


Ha f?nöködre ismertél, van néhány módszer, amivel kezelheted ezeket a szituációkat. A legjobb, ha közvetlen vagy, és megoldásokat javasolsz a problémák megoldására. Például vázoljátok fel közösen, hogy milyen eredményeket vár t?led rövid- és hosszútávon, és beszéljetek meg id?pontokat, ahol az el?rehaladásról tudtok beszélni. Amennyiben azt érzed, túl sok a telefonhívás vagy az üzenet a felettesed részér?l, javasolj id?pontokat, amikor anélkül tudtok egyeztetni, hogy megzavarna a munkavégzésben.


Ugyanezek az eszközök hasznosak, ha Te vagy a f?nök. Lépj hátrébb, és gondold át, miket kell tényleg tudnod ahhoz, hogy segítsd alkalmazottaid munkáját. Ha sikerül megtalálnod, honnan ered a mikromenedzselés iránti vágyad, máris el?rébb tartasz a viselkedés megfékezésében és átalakításában.



A távolról irányító


Az egyik legfrusztrálóbb eset az, amikor a f?nököddel nem tudsz személyes kapcsolatot létesíteni, és távolról ad nem megfelel? visszajelzéseket. Viszont ahhoz, hogy el?rébb juss karrieredben, elengedhetetlenek a jól megfogalmazott visszajelzések, hogy képes legyél javítani és fejl?dni a munkádban.


Amennyiben ilyen szituációba kerülsz, kérj rendszeres megbeszéléseket a f?nöködt?l, ahol kérdezz rá, hogy mit csinálhatnál másképp a fejl?dés érdekében. Így megfelel? visszajelzést kaphatsz és javíthatod a megítélésedet vezet?d szemében.


Viszont számos vezet?nek nincsen elég ideje hosszú megbeszéléseket tartani, ezért javíthat a helyzeten, ha csoportosítod a felé irányuló kérdéseidet. Állíts fel fontossági sorrendet a kérdéseid témáit illet?en, így nagyobb eséllyel kapsz választ az igazán fontos kérdésekre. Kérdezd meg, hogyan érheted el olyan helyzetekben, amikor sürg?s visszajelzésre van szükséged. Fontos kiemelni, hogy azért lenne erre szükség, hogy ne akadj el a munkád során.


Vezet?ként magadra ismertél? Ügyelj arra, hogy akkor is adj rendszeres visszajelzést alkalmazottaidnak, ha túl elfoglalt vagy, vagy mással töltenéd az id?t.


A visszatartó


Gyakran el?fordul, hogy a vezet? visszatartja a negatív visszajelzéseket. Nehéz lehet kritikát adni és kapni is, viszont az az egyik legértékesebb dolog, amit egy vezet? tehet, hogy megosztja a munkatársaival, mivel javíthatnak a munkájuk min?ségén.


Ha a f?nököd nem ad elég visszajelzést vagy csak késve teszi meg, lehet, hogy nehezére esik elmondani, mi az, amit nem megfelel?en csinálsz. Ilyen esetben tudasd vele, hogy szívesen veszed az észrevételeit, és kérj konkrét javaslatokat a fejl?désed érdekében.


Vezet?ként pedig fontos, hogy ne tartsd vissza a kritikát, különösen a javítandó területekkel kapcsolatban. A legjobb f?nökök konkrét, világos, kedves visszajelzést adnak olyan lehet?ségekkel, javaslatokkal párosítva amik el?segítik a fejl?dést.



A rosszindulatú


Ha a f?nököd rosszindulatú és tiszteletlen, valószín?leg a legjobb megoldás ha másik pozíció után nézel, viszont ez nem mindig életszer?.


A viselkedését?l függ?en azonosíthatod annak kiváltó okait, és el?re felkészülhetsz a reakciókra. Például ha a f?nököd utasításai nem pontosak, mégis elvárja, hogy tudd mit akar, kérdezz rá így: ?Tudom, hogy zavar, ha pontatlan munkát kapsz t?lem. Megbeszélhetnénk néhány kérdést, hogy biztosan jól közelítsem meg a problémát??.


Azonban ha bántalmazó viselkedést veszel észre, vagy olyan dolgok történnek, amik átlépnek egy határt, panaszt tehetsz a HR-nél, vagy egy fels?bb vezet?nél, illetve kérheted, hogy helyezzenek át egy másik csapatba. Ne feledd, az ilyen helyzetekben gyakran érdemes munkahelyet váltani!


Ha azon kapod magad, hogy kiabálsz vagy elveszted a türelmed, fontos, hogy tudatosítsd magadban, hogy ez nem célravezet? viselkedés egy vezet? részér?l. Vedd komolyan a visszajelzéseket és törekedj a változásra. Amennyiben igazán ?szinte válaszokat szeretnél kérni a viselkedéssel kapcsolatban, javasolj egy anonim módszert az alkalmazottaidnak.


Amennyiben fontosnak tartod, hogy kit?nj a rossz vezet?k közül, és egy jó munkahelyi közösséget szeretnél létrehozni, akkor iratkozz be Vezet?i Mesterkurzusunkra, ahol megtanulhatod, hogyan lehetsz egy a legjobbak közül!


??