builderall


Egyes emberek hallják a lehet?séget kopogtatni, és a zaj miatt panaszkodnak. Mások várnak, türelmesen vagy t?kön ülve, hogy meghallják a kopogtatást. Egyiket se tedd. Menj, és addig kopogtass a lehet?ség ajtaján, amíg az ? az állhatatosságod következtében ? meg nem nyílik el?tted.


Dale Carnegie egyszer azt mondta: ?Nem az tesz boldoggá vagy boldogtalanná, hogy mid van, ki vagy, hol vagy, vagy mit csinálsz, hanem az, hogy minderr?l mit gondolsz. Lehetséges, hogy két ember ugyanazon a helyen van, és ugyanazt a dolgot csinálja, mindkettejüknek nagyjából ugyanakkora summa pénze és tekintélye van ? és mégis elképzelhet?, hogy az egyik szerencsétlen, a másik pedig boldog. Miért? A különböz? hozzáállásuk miatt.?



Gondolkozz el Mr. Carnegie kijelentésén. Fel tudod idézni életed egy olyan id?szakát, amikor negatív hozzáállásod akadályozta meg, hogy eredményes légy? És hogy áll a dolog egy olyan helyzettel, amikor a pozitív hozzáállás volt segítségedre a balszerencse legy?zésében?


Vegyünk például egy Fred Smith nev? embert. Amikor egyetemre járt, hármast kapott egy vizsgadolgozatára, amelyben egy éjjel-nappali kézbesít?vállalat koncepcióját írta le. Ha nem ?rizte volna meg pozitív hozzáállását az ötletéhez, könnyen feladhatta volna az álmát. És akkor ma alkalmasint nem létezne a Federal Express nev? cég.


Ha a hozzáállásunk hatalmáról van szó életünkben, mi magunk sem különbözünk Fred Smitht?l. Hozzáállásunknak kétségkívül hatalmas befolyása van rá, hogy vajon elérjük-e személyes céljainkat ? vagy éppen értékesítési céljainkat.



Az értékesítési szakértelem megtanítható. A kommunikációs készség és az, hogy mennyire tudunk bánni az emberekkel, oktatással fejleszthet?. A szervez?készség a technológia segítségével javítható. A hozzáállás azonban a bens?nkb?l ered.


Fontoljuk csak meg: szerte a világon emberek ezrei vettek részt Dale Carnegie értékesítési tréningen. Ha mindenki ugyanúgy állt volna hozzá a tanfolyamhoz, minden végzett hallgatónk egyformán sikeres lenne. Természetesen nem ez a helyzet. Egyesek nem hisznek az eszközök és az elvek erejében.


Következésképpen, miközben figyelnek, az elméjük zárva van, és a tanulási folyamat alatt mindvégig fenntartják negatív hozzáállásukat. Mások lelkesek ? amíg az osztályteremben vannak. Amikor azonban visszakerülnek a mindennapok taposómalmába, megelégszenek a helyzetükkel, és nincs késztetésük a változtatásra.



Jóllehet szeretnénk azt gondolni, hogy az eladási és vásárlási folyamat alapos megértése legy?zheti az effajta terméketlen hozzáállást, ez azonban felettébb valószín?tlen. A megfelel? értékesítési eszközök természetesen javíthatnak az eladással kapcsolatos hozzáállásunkon, ez azonban még nem teremti meg a pozitív szemléletet. Ezt önmagunkban kell meglelnünk.


Például ahelyett, hogy a vev?keresést és az el?zetes megközelítést léleköl? tevékenységnek tekintenénk, lehet?ségként kell felfognunk ezeket arra, hogy már a kezdet kezdetét?l jobb vev?kapcsolatokat építsünk ki. Nem szabad hagynunk, hogy a félelem megakadályozza, hogy kilépjünk mindennapjaink kényelméb?l, és szóképeket használjunk, vagy cégajánlásokat kérjünk.


Mindig fogékonynak kell lennünk az értékesítési szakértelmünk fejlesztésére irányuló új ötletekre, bármilyen sikeressé váljunk is. Problémás vev?k helyett olyan vev?ket kell látnunk, akiknek megoldásra váró problémáik vannak. Ha birtokában vagyunk a megfelel? hozzáállásnak a vev?kapcsolatok kiépítésében, akkor minden érdekelt számára gy?ztes helyzetet teremtünk.



Figyeljük meg a Hong-Kong-i vállalkozót, Grant Craftet, a Craft Projects tulajdonosát.


Grant és egy üzlettársa egy nagy építési szerz?désért folytatott tárgyalásaik kell?s közepén voltak egy jelent?s nemzetközi vállalattal. Meg voltak gy?z?dve róla, hogy a vev? el fogja kötelezni magát. Ami azt illeti, olyannyira biztosak voltak magukban, hogy Grant megvalósította el?zetesen beütemezett tervét: egy Fülöp-szigeteki vakációt.


Amikor Grant gépe leszállt a Fülöp-szigeteken, kapott egy telefonüzenetet a társától. A vev? még több bizonyítékot akart látni, hogy Grant kis cége képes lebonyolítani a munkát.


Felismerve, hogy a bizonyítékok prezentálásához szükség van a személyes ottlétére, Grant nyomban vett egy másik repül?jegyet, és felkészült a négyórás repül?útra Szingapúrba. Grant sikeres prezentációt tartott. És az eredmény?



A vállalata új üzleti kapcsolatot alapozott meg, amelynek jelent?s kihatása volt a Craft Projects éves eredményére.


Erre gondolunk azzal, hogy a hozzáállás a bens?nkb?l ered. Noha Grant egy egész sor üzletkötési eszköz használatát ismeri, ez a ?megtesszük, kerül, amibe kerül? hozzáállása olyasvalami, amit ? maga fejlesztett ki a saját jellemében. És ami természetesen elnyeri a jutalmát is.


Cége bevétele mindössze négy év alatt a nulláról 25 millió dollára n?tt. Az ötödik év bevételeire vonatkozó becslések már meghaladták a 100 millió dollárt.


A Craft Projectsnek vannak irodái Hong-Kongban, Szingapúrban és Ausztráliában. 1999-ben Craft vállalatát az egyik legsikeresebb cégként ismerték el Ausztráliában.



Paula Levis Suita számára ? aki a Smith & Suita, egy PR, befektet?i kapcsolatépít? és marketingcég társalapítója és f? tulajdonosa Boston körzetében ? Dale Carnegie értékesítési eszköztára és a pozitív hozzáállás kombinációja hozta meg a váltást a szorongásról a gy?ztes szemléletmódjának kialakítására. Ugyanez segítette hozzá a fiatal céget története egyik legnagyobb ügyfélszámlájának elnyeréséhez.


?Az egész azzal kezd?dött, hogy felhívott minket egy nagymen? cég zaklatott marketingese, akinek azonnali támogatásra volt szüksége a befektet?i kapcsolatépítés terén. A pénzügyi vezérigazgató nemrégiben hagyta ott a céget, akárcsak a befektet?i kapcsolatok felel?se.


Számos közeljöv?ben felmerül? tevékenységükhöz volt szükségük azonnali segítségre. A »találkozás a jöv? héten« nem volt elegend?; már másnap reggel látni akartak minket.


A másnapi találkozóra akkor éjjel készültünk fel a Dale Carnegie értékestési mesterkurzus kétórás ?felfrissít?? tanfolyamával, és annyi el?zetes megközelít? munkát végeztünk, amennyit csak tudtunk.


Találkoztunk két emberrel, és nagyszer? kapcsolatot alakítottunk ki velük. Els?dleges kapcsolatunk kért egy írásos ajánlatot, és azt mondta, hogy cége ennek kézhezvétele után nyomban újra visszatér az ügyre. Még aznap éjjel elküldtük az ajánlatot. Szilárdan meg voltunk gy?z?dve róla, hogy elköteleztük a vev?t ? már azel?tt, hogy az ajánlatot elküldtük volna. Azután két hónapig nem hallottunk róluk.


Ezalatt a két hónapos id?szak alatt hívtuk els?dleges kapcsolatunkat, majd megismételtük a hívást a másik megbízottnak is. Küldtünk nekik e-mailt egyenként, és azután közösen is. Jelent?s indokokat kerestünk a hívásokra. Finom emlékeztet?ként olyan újságcikkek másolatait küldtük el nekik, amelyeket érdekesnek találhattak. Azonban bármit tettünk is, sohasem hívtak vissza.



Mint az üzleti lehet?ség irányító személyisége, kételkedni kezdtem szakértelmemben, megkérd?jeleztem képességeimet, és általánosságban is túlságosan személyes síkra tereltem az ügyet.


Az önbizalmam hanyatlani kezdett.


Mindemellett megpróbáltam fenntartani a ?telefonon is átüt? mosolyt?, és kimutatni segít?kész buzgalmamat problémáik megoldására. Hosszú hetek állhatatossága után végül érintkezésbe léptünk a másodlagos kapcsolatunkkal.


A hölgy elmondta nekünk, hogy cégüknek valóban tetszett az ajánlatunk, csakhogy az els?dleges kapcsolatunkat más pozícióba helyezték. Arról is beszélt, hogy éppen nagy változások kell?s közepén vannak, és egyszer?en nem volt idejük felhívni minket. Röviddel a beszélgetés után meg is kezdtük megbízásunk teljesítését.


Ez az eladási helyzet a következ? tanulságokkal szolgált:


1. A kis cégek tulajdonosai nem hagyatkozhatnak kizárólag különleges készségeikre, szolgáltatásaikra és termékeikre, hogy elnyerjék a megbízást. Az értékesítés alapelemeit is el kell sajátítaniuk a fennmaradásuk érdekében.


2. A sikeres üzletköt?knek ? különösen a n?knek, akiket segít?késznek, nem pedig rámen?snek neveltek ? túl kell lépniük az agresszivitástól való félelmükön, és egyszer?en tovább kell próbálkozniuk a megkereséssel ? újra, meg újra, meg újra.


3. Minden a pozitív hozzáálláson múlik.


A Dale Carnegie Értékesítési Mesterkurzusán egyedülálló szakmai közösségben, magasan képzett és tapasztalt el?adóktól sajátíthatod el az értékesítés minden aspektusát és megtapasztalhatod a pozitív mentalitást is.