builderall


Mai világunkban nagyon gyakori, hogy a vezet?knek többgenerációs csapatot kell irányítaniuk. Minden generációnak megvan a sajátos gondolkodásmódja, munkastílusa és kedvelt kommunikációs módszere.


Vezet?ként fel kell ismernünk, hogy egyes embereket mi motivál, s hogy az egyéni er?sségeket hogyan lehet a csapat sikere érdekében kiaknázni. Ahhoz, hogy a különböz? korosztályú munkatársaink szakmai és érzelmi elkötelezettségére pozitívan hassunk vezet?ként, fontos, hogy a viselkedés- és attit?dbeli különbségeiket megértsük.


????????Dale Carnegie elkötelezettséget vizsgáló tanulmánya rámutat, hogy ?A középkorú munkatársak (40-49 között) a többi korosztályhoz képest kevésbé vagy bizonyos esetekben egyáltalán nem elkötelezettek a cégük iránt.? Ez a családi élet nehézségeib?l fakadó küls? nyomásnak is köszönhet?, vagy annak, hogy karrierjük fejl?dését egy bizonyos szinten megrekedtnek érzik. Ezzel szemben a tanulmányból kiderül, hogy ?A fiatal (30 körüli) munkavállalók és az 50 év felettiek elkötelezettebbek a cégük iránt.? Ennek oka a fiatalok esetében a munkakezdés id?szakának várakozással teli izgalma, id?sebb munkavállalók esetén pedig a karrierjükben elért fontos mérföldköveknek köszönhet?.



A Dale Carnegie & Associates Inc. kutatása azt mutatja, hogy a munkavállalók legalább 66%-a nem teljesen elkötelezett a munkája iránt, ami azonban aggodalomra ad okot, hogy a középvezet?k jelent?s részének mind a szakmai, mind az érzelmi elkötelez?dése alacsony. Tanuljuk meg, hogyan kommunikáljunk, coach-oljunk, motiváljunk és adjunk hasznos visszajelzést minden egyes generációnak! A munkatársaink hatékonyabb motiválásához tudnunk kell, hogy a munkaer?piacon jelenleg túlsúlyban lév? korosztályokra melyek a leginkább jellemz? viselkedésminták.


?Baby Boomer? generáció

1945-1960 között születettek


Az ún. Baby Boomer-ek (II. Világháború után születettek) már közelednek a nyugdíjas éveik felé. Bizonyos esetekben a nyugdíjazásukat elhalasztották, f?leg gazdasági okok miatt.


Hogyan tegyük ?ket elkötelezetté:







?Érzelmileg és szakmailag elkötelezett azon munkatársak 61%-a, akik azt mondják, hogy a döntéshozatali folyamatba bevontnak érzik magukat.? -Dale Carnegie: A munkatársak elkötelezettségét vizsgáló átfogó tanulmány



X Generáció

1960-1980 között születettek


Az X generáció a Boomer-generációt követve lépett a munkaer?-piacra, s azonnal olyan kifejezésekkel találta magát szembe, mint ?leépítés?, ?er?forrás-kiszervezés?. Jellemz? rájuk, hogy bizalmatlanok a tekintélyelv?séggel szemben és óvatosan kötelez?dnek el bármi iránt. Egy vezet?nek fontos felismerni ezeket a jellemz?ket és a következ?képpen eljárni:







?Azon munkatársak 38%-a, akik bíznak a közvetlen felettesük vezetési képességében, elégedettek a menedzserükkel.? -Dale Carnegie: A munkatársak elkötelezettségét vizsgáló átfogó tanulmány


??????????????


Y Generáció 

1980-2000 között születettek


Az ?ezredfordulósok? beleszülettek a technológia világába. ?k azok, akik a legjobban képben vannak a technológiai változásokkal és az ún. ?multitasking?-gal. Az id?sebb generációkkal szemben nagyon sokat használják a közösségi médiát. Az értékrendjük alakulásával egyre jobban vonzódnak azokhoz a vállalatokhoz, akiknek a küldetése jócskán túlmutat az anyagi célokon. Az Y generáció tagjait motiválja a folyamatos önfejlesztés és tanulás.


A következ?kkel tudjuk elkötelezetté tenni az Y generációsokat:








?Azon munkatársak 60%-a, akik úgy érzik, hogy beleszólásuk van abba, hogy a cég merre halad a jöv?ben, sokkal elkötelezettebbnek érzik magukat.? -Dale Carnegie: A munkatársak elkötelezettségét vizsgáló átfogó tanulmány


Soha nem volt még ennyire kulcsfontosságú feladat a tehetségek megtartása a cégekben. És igen, ez a vezet?k feladata. Ma már nem elég, ha szakmailag jók, az emberekkel tudni kell bánni és hatással lenni rájuk. Dale Carnegie-nek ez volt a víziója, amikor 1912-ben megalapította a tréningcégét. Azóta több mint 80 országból 11 millió üzletember végzett Dale Carnegie kurzusokat. A módszertan 109 éve fejl?dik, de a filozófia változatlan: az igazi fejl?dés mindig belülr?l kezd?dik.