Nyaralás után felmondanak a munkatársaid?

A munkavállalóknak ma már nagyobbak az elvárásaik - például a munka és a magánélet egyensúlyban - a munkaadóiktól. És ki is lépnek az ajtón, hogy megtalálják, ha a jelenlegi állásuk nem nyújtja ezt. Ha sikeres akarsz lenni vezetőként, növelned kell a munkavállalói megtartási és elkötelezettségi stratégiáidat.

A munkavállalóknak ma már nagyobbak az elvárásaik – például a munka és a magánélet egyensúlyban – a munkaadóiktól. És ki is lépnek az ajtón, hogy megtalálják, ha a jelenlegi állásuk nem nyújtja ezt. Ha sikeres akarsz lenni vezetőként, növelned kell a munkavállalói megtartási és elkötelezettségi stratégiáidat.

Miért aggódj a dolgozók megtartása miatt?

Az alkalmazottak fluktuációja költséges és zavaró a vállalkozások számára. A fluktuáció aránya átlagosan 20% alatti az olyan ágazatokban, mint a tanácsadás, a gyártás és a pénzügyi szolgáltatások, és 30% feletti a kiskereskedelem és az e-kereskedelem esetében.

És mindezek a kilépések hatással vannak az eredményeidre. Vannak közvetlen költségek, mint például a toborzás és a felvétel. Ezek egy órabéres alkalmazott esetében több százezerbe kerülhetnek a munkáltatóknak, a vezetők esetében pedig akár a teljes fizetés többszörösébe is. 

Emellett vannak immateriális költségek is, mint például a termelékenységkiesés, amely abból adódik, hogy egy új alkalmazottnak be kell tanulnia, vagy az elveszett tudás és képzés, amely egy alkalmazottal együtt távozik.

Az alkalmazottak kilépése demoralizálja a megmaradó alkalmazottakat is, megváltoztatja a munkakörnyezetet, és befolyásolja a munkahelyi kultúrát. 

Milyen megtartási stratégiák lehetnek?

Nézzük meg, hogyan kezelheted az alkalmazottak megtartását ezzel a kilenc stratégiával, amelyek bizonyítottan boldoggá teszik az alkalmazottakat.

Jobb toborzás

Két kulcsszóra kell emlékezned, amikor olyan toborzási erőfeszítésekről van szó, amelyekkel olyan alkalmazottakat találhatsz, akik maradnak: szándékos és befogadó. 

Könnyű belesodródni a “vegyünk fel olyat, aki olyan, mint mi” mentalitásba, holott valójában a tapasztalatok, a gondolkodásmód és a jellem sokszínűségét kellene keresni. 

A tőlünk különböző emberek szándékos felkutatása segít egy erős csapat felépítésében. A felvételi gyakorlatnak a különböző demográfiai és neurodivergenciákat is figyelembe kell vennie. Mindez a jelöltek szélesebb körét eredményezi, amelyből megtalálhatjuk a tökéletes munkavállalót, aki tervezi, hogy elkötelezett marad és karriert csinál a vállalatánál.

Versenyképes fizetés

A toborzás, a jelöltek átvizsgálása és az interjúk során legyél nyílt a fizetéssel kapcsolatban. Az álláskeresők 79 százaléka mondta azt, hogy nagyobb valószínűséggel jelentkezne olyan állásra, ahol világosan meg van adva a fizetési tartomány. 

Ne hagyd, hogy a tökéletes munkavállaló kicsússzon a kezeid közül, ha megkerüli ezt a témát. Ne felejtsd el azt sem, hogy a nők 0,82 dollárt keresnek minden 1 dolláros férfi fizetésért. Fizesd meg tisztességesen és egyenlően a dolgozóidat, és nagyobb valószínűséggel maradnak a cégnél.

Stresszmentes kezdés

Miután megtaláltad a tökéletes jelöltet, és ajánlatot tettél neki, fontos, hogy a betanulási folyamatot egyértelművé és egyszerűvé tedd. 

Egy BambooHR felmérés szerint azok a munkavállalók, akik azt jelezték, hogy hatékony betanulásban volt részük, 18-szor nagyobb valószínűséggel lesznek lojálisak a vállalatukhoz. Ha stresszt és zavart okozunk egy vadonatúj alkalmazottban, az könnyen lehet, hogy azonnal az ajtó felé veszi az irányt.

Munkakörnyezet

A munkavállalók manapság arra vágynak, hogy felhatalmazást kapjanak, és úgy érezzék, hogy megbecsülik és magabiztosak a munkahelyükön. 

Ehhez olyan pszichológiai biztonságot nyújtó munkahelyi környezetet kell kialakítani, ahol a munkavállalók nyugodtan beszélhetnek ötleteikről és véleményükről. 

A munkahelyi környezet nagy részét képezi a megbecsülés és az elismerés érzése is. 

A WorkHuman szerint az elismerés kultúrájának megteremtése 16,1 millió dollár éves fluktuációs költséget takaríthat meg egy 10 000 alkalmazottat foglalkoztató vállalatnak.

Rugalmas munkavégzés biztosítása

A munkakörnyezet utalhat a szó szoros értelmében arra a helyre is, ahol a munka folyik. A munkavállalók értékelik a rugalmasságot és a távoli vagy hibrid lehetőségeket. 

A McKinsey szerint a munkahelyi rugalmasság volt az egyik fő ok, amiért a munkavállalók 2021-ben új munkahelyet kerestek. Legyen szó a hely, az idő vagy a módszer rugalmasságáról, a rugalmas munkalehetőségek megtarthatják a munkavállalókat.

Munkavállalói képzés

A vállalatoknak pozitív és magabiztos hozzáállást kell ápolniuk a munkavállalók körében. A munkavállalók munkahelyi magabiztosságának nagy része pedig a képzésből ered. 

Azok az emberek, akiket megfelelő bevezetés nélkül dobnak a tűzbe, hamar kiéghetnek, és frusztráltak lehetnek a tudásuk hiánya miatt. 

Más alkalmazottak, akik előre akarnak lépni, de soha nem kapnak új képzést, elkedvetlenedhetnek az előrelépés hiánya miatt. 

Fektess be az alkalmazottak képzésébe tréningek vagy coaching révén, különben máshol fognak új lehetőségek után nézni.

Erős vezetők

Amikor az alkalmazottak megtartásáról van szó, a Dale Carnegie kutatásai szerint a vezetők kulcsszerepet játszanak. Ez azt jelenti, hogy a legjobb menedzserjelöltek kiválasztása, képzésük, elkötelezésük és támogatásuk a munkájukban kritikus fontosságú. 

A menedzserek elkötelezettebbek, mint a beosztottjaik. Az elkötelezetlen vezetők hajlamosak a leghamarabb az ajtó felé venni az irányt. Rossz hozzáállásuk pedig kihathat a beosztottjaikra, akik esetleg követik őket zöldebb legelőkre.

Szervezeti cél

A vágynak, hogy egy vállalatnál maradjon, mélyen a munkavállalóból kell fakadnia. Ezt nem lehet megvesztegetni vagy erőltetni. 

Az alkalmazottaknak belső motivációra van szükségük, és ez egy erős szervezeti céllal kezdődik. Győződj meg róla, hogy a küldetésed világos és olyasmi, ami mögött az alkalmazottak is ki tudnak állni. 

Kommunikáld ezt a célt, és kapcsold össze a dolgozók napi tevékenységeivel. Ha az alkalmazottak értelmet találnak a munkájukban, akkor továbbra is elkötelezettek lesznek a vállalat iránt, és maradnak.

Szakmai és személyes fejlődés

A munkakör-specifikus képzés mellett lehetőséget kell biztosítani a személyes és szakmai fejlődésre is. A munkáltatók 65 százaléka a szakmai fejlődést kritikus munkavállalói juttatásként ismeri el. 

Fektess be olyan tanfolyamokba és képzésekbe, amelyek segítik az alkalmazottak és a vezetők fejlődését. Ha az alkalmazottak fontos készségeket tanulnak, például hogyan kommunikáljanak hatékonyan, vagy hogyan irányítsák a változásokat, akkor maradni akarnak majd, és ezeket a készségeket a vállalatnál kamatoztatni.