builderall


A munkavállalóknak ma már nagyobbak az elvárásaik - például a munka és a magánélet egyensúlyban - a munkaadóiktól. És ki is lépnek az ajtón, hogy megtalálják, ha a jelenlegi állásuk nem nyújtja ezt. Ha sikeres akarsz lenni vezet?ként, növelned kell a munkavállalói megtartási és elkötelezettségi stratégiáidat.


Miért aggódj a dolgozók megtartása miatt?


Az alkalmazottak fluktuációja költséges és zavaró a vállalkozások számára. A fluktuáció aránya átlagosan 20% alatti az olyan ágazatokban, mint a tanácsadás, a gyártás és a pénzügyi szolgáltatások, és 30% feletti a kiskereskedelem és az e-kereskedelem esetében.


És mindezek a kilépések hatással vannak az eredményeidre. Vannak közvetlen költségek, mint például a toborzás és a felvétel. Ezek egy órabéres alkalmazott esetében több százezerbe kerülhetnek a munkáltatóknak, a vezet?k esetében pedig akár a teljes fizetés többszörösébe is. 



Emellett vannak immateriális költségek is, mint például a termelékenységkiesés, amely abból adódik, hogy egy új alkalmazottnak be kell tanulnia, vagy az elveszett tudás és képzés, amely egy alkalmazottal együtt távozik.


Az alkalmazottak kilépése demoralizálja a megmaradó alkalmazottakat is, megváltoztatja a munkakörnyezetet, és befolyásolja a munkahelyi kultúrát. 


Milyen megtartási stratégiák lehetnek?


Nézzük meg, hogyan kezelheted az alkalmazottak megtartását ezzel a kilenc stratégiával, amelyek bizonyítottan boldoggá teszik az alkalmazottakat.


Jobb toborzás


Két kulcsszóra kell emlékezned, amikor olyan toborzási er?feszítésekr?l van szó, amelyekkel olyan alkalmazottakat találhatsz, akik maradnak: szándékos és befogadó. 


Könny? belesodródni a "vegyünk fel olyat, aki olyan, mint mi" mentalitásba, holott valójában a tapasztalatok, a gondolkodásmód és a jellem sokszín?ségét kellene keresni. 



A t?lünk különböz? emberek szándékos felkutatása segít egy er?s csapat felépítésében. A felvételi gyakorlatnak a különböz? demográfiai és neurodivergenciákat is figyelembe kell vennie. Mindez a jelöltek szélesebb körét eredményezi, amelyb?l megtalálhatjuk a tökéletes munkavállalót, aki tervezi, hogy elkötelezett marad és karriert csinál a vállalatánál.


Versenyképes fizetés


A toborzás, a jelöltek átvizsgálása és az interjúk során legyél nyílt a fizetéssel kapcsolatban. Az álláskeres?k 79 százaléka mondta azt, hogy nagyobb valószín?séggel jelentkezne olyan állásra, ahol világosan meg van adva a fizetési tartomány. 


Ne hagyd, hogy a tökéletes munkavállaló kicsússzon a kezeid közül, ha megkerüli ezt a témát. Ne felejtsd el azt sem, hogy a n?k 0,82 dollárt keresnek minden 1 dolláros férfi fizetésért. Fizesd meg tisztességesen és egyenl?en a dolgozóidat, és nagyobb valószín?séggel maradnak a cégnél.



Stresszmentes kezdés


Miután megtaláltad a tökéletes jelöltet, és ajánlatot tettél neki, fontos, hogy a betanulási folyamatot egyértelm?vé és egyszer?vé tedd. 


Egy BambooHR felmérés szerint azok a munkavállalók, akik azt jelezték, hogy hatékony betanulásban volt részük, 18-szor nagyobb valószín?séggel lesznek lojálisak a vállalatukhoz. Ha stresszt és zavart okozunk egy vadonatúj alkalmazottban, az könnyen lehet, hogy azonnal az ajtó felé veszi az irányt.


Munkakörnyezet



A munkavállalók manapság arra vágynak, hogy felhatalmazást kapjanak, és úgy érezzék, hogy megbecsülik és magabiztosak a munkahelyükön. 


Ehhez olyan pszichológiai biztonságot nyújtó munkahelyi környezetet kell kialakítani, ahol a munkavállalók nyugodtan beszélhetnek ötleteikr?l és véleményükr?l. 


A munkahelyi környezet nagy részét képezi a megbecsülés és az elismerés érzése is. 


A WorkHuman szerint az elismerés kultúrájának megteremtése 16,1 millió dollár éves fluktuációs költséget takaríthat meg egy 10 000 alkalmazottat foglalkoztató vállalatnak.


Rugalmas munkavégzés biztosítása



A munkakörnyezet utalhat a szó szoros értelmében arra a helyre is, ahol a munka folyik. A munkavállalók értékelik a rugalmasságot és a távoli vagy hibrid lehet?ségeket. 


A McKinsey szerint a munkahelyi rugalmasság volt az egyik f? ok, amiért a munkavállalók 2021-ben új munkahelyet kerestek. Legyen szó a hely, az id? vagy a módszer rugalmasságáról, a rugalmas munkalehet?ségek megtarthatják a munkavállalókat.


Munkavállalói képzés


A vállalatoknak pozitív és magabiztos hozzáállást kell ápolniuk a munkavállalók körében. A munkavállalók munkahelyi magabiztosságának nagy része pedig a képzésb?l ered. 


Azok az emberek, akiket megfelel? bevezetés nélkül dobnak a t?zbe, hamar kiéghetnek, és frusztráltak lehetnek a tudásuk hiánya miatt. 


Más alkalmazottak, akik el?re akarnak lépni, de soha nem kapnak új képzést, elkedvetlenedhetnek az el?relépés hiánya miatt. 


Fektess be az alkalmazottak képzésébe tréningek vagy coaching révén, különben máshol fognak új lehet?ségek után nézni.


Er?s vezet?k


Amikor az alkalmazottak megtartásáról van szó, a Dale Carnegie kutatásai szerint a vezet?k kulcsszerepet játszanak. Ez azt jelenti, hogy a legjobb menedzserjelöltek kiválasztása, képzésük, elkötelezésük és támogatásuk a munkájukban kritikus fontosságú. 


A menedzserek elkötelezettebbek, mint a beosztottjaik. Az elkötelezetlen vezet?k hajlamosak a leghamarabb az ajtó felé venni az irányt. Rossz hozzáállásuk pedig kihathat a beosztottjaikra, akik esetleg követik ?ket zöldebb legel?kre.


Szervezeti cél


A vágynak, hogy egy vállalatnál maradjon, mélyen a munkavállalóból kell fakadnia. Ezt nem lehet megvesztegetni vagy er?ltetni. 


Az alkalmazottaknak bels? motivációra van szükségük, és ez egy er?s szervezeti céllal kezd?dik. Gy?z?dj meg róla, hogy a küldetésed világos és olyasmi, ami mögött az alkalmazottak is ki tudnak állni. 


Kommunikáld ezt a célt, és kapcsold össze a dolgozók napi tevékenységeivel. Ha az alkalmazottak értelmet találnak a munkájukban, akkor továbbra is elkötelezettek lesznek a vállalat iránt, és maradnak.


Szakmai és személyes fejl?dés


A munkakör-specifikus képzés mellett lehet?séget kell biztosítani a személyes és szakmai fejl?désre is. A munkáltatók 65 százaléka a szakmai fejl?dést kritikus munkavállalói juttatásként ismeri el. 


Fektess be olyan tanfolyamokba és képzésekbe, amelyek segítik az alkalmazottak és a vezet?k fejl?dését. Ha az alkalmazottak fontos készségeket tanulnak, például hogyan kommunikáljanak hatékonyan, vagy hogyan irányítsák a változásokat, akkor maradni akarnak majd, és ezeket a készségeket a vállalatnál kamatoztatni.



Gyakorlatba ültetés


Ha nem vagy biztos benne, hogy a fenti területek közül melyik hiányzik a cégednél, egyszer?en kérdezd meg közvetlenül az alkalmazottakat és a vezet?ket. Kérj ?szinte, elfogulatlan visszajelzést, és valóban hallgasd meg, amit mondanak. 


Miután foglalkoztál ezekkel a területekkel, meg kell gy?z?dnöd arról, hogy er?feszítéseid m?ködnek. Ellen?rizd rendszeresen a vezet?ket és az alkalmazottakat, hogy megbizonyosodj arról, hogy részt vesznek-e az er?feszítéseidben.


Most, hogy már tudod, hogyan kezeld a dolgozók megtartását, szervezeti változtatásokat kell végrehajtanod.


Ez a cégkultúra megváltoztatásának tényleges végrehajtását jelenti. Valódi változás nélkül továbbra is azt fogod tapasztalni, hogy az alkalmazottak az ajtó felé menekülnek.


A Dale Carnegie Vezet?i Mesterkurzusával olyan inspiráló mentorrá válhatsz az alkalmazottaid szemében, akik szeretnek a csapat tagjai lenni, és nem egy negatív, parancsolgató f?nökként fognak rád tekinteni.