Az els? három hónap az új vezet?i pozícióban gyakran a legkritikusabb id?szak. Ekkor azonosítod a stratégiai kérdéseket, elérsz néhány eredményt, és megszünteted a legnyilvánvalóbb problémákat. De mi történik ezután? Hogyan folytatódik a munka, hogy a szervezet továbbra is növekedjen és fejl?djön?
Sok minden elromolhat. Az els? három hónap után gyakran akadályokba ütközhetsz: az alkalmazottak ellenállnak a változásoknak, a csapaton belüli nézeteltérések nyilvánossá válnak, és a növekedési célok elérése egyre nehezebbé válik. Ez nem meglep?, hiszen a kezdeti id?szak után a vezérigazgatóknak több mint hat hónapra van szükségük ahhoz, hogy valóban hatást gyakoroljanak, felépítsék a vezet?i csapatot, meger?sítsék a szervezeti kultúrát és átalakítsák az értékeket. Az els? 90 nap után négy gyakori ok miatt teljesítenek rosszabbul:
El?ször is, a túlzott magabiztosság és személyes büszkeség miatt sok vezet? téves irányba indul el, hiszen azt hiszik, mindent már kitaláltak. Másodszor, a kihívások valósága túlterheltség érzését kelti, ami lassítja a döntéshozatalt. A hosszú és intenzív munkaórák után gyakran kimerültség tapasztalható, ami csökkenti a láthatóságukat, amikor leginkább szükség lenne rájuk. Végül, az új szerepkör újdonsága hamar elmúlik, ami figyelemeltereléshez vezethet.
Ezzel szemben a leghatékonyabb vezérigazgatók jó szellemi és fizikai állapotban érnek a három hónap végére. Felismerik, hogy ez a kezdet vége, és megnyitják a szervezet átalakulásának következ? fejezetét. Folytatják az els? id?szakban tanult gondolkodásmód és készségek alkalmazását: kíváncsiak a lehet?ségekre, építik a kapcsolatokat, eltökéltek a célok elérésében, világosan kommunikálnak, és id?t szánnak a mély gondolkodásra.
A további siker érdekében hat intézkedést alkalmazhatsz. Ezek egy olyan rendszert alkotnak, ami hosszú távon fenntartja a fejl?dést, létrehozza a növekedési lehet?ségeket, és tovább épít egy képzettebb szervezetet.
A kommunikáció kulcsfontosságú
Oszd meg, mi a fontos számodra és milyen változtatásokat szeretnél bevezetni. Beszélj rendszeresen a szervezet er?sségeir?l és gyengeségeir?l, oszd meg a tanulságokat és a további célokat, valamint ismerd el azokat a kollégákat, akik hozzájárultak a fejl?déshez.
Az elkötelezettség megmutatása
Mutasd meg, mennyire számít a munkád. Oszd meg a motivációidat és céljaidat az alkalmazottakkal, hangsúlyozd, hogy a munkájuk mennyire fontos. Így jobban megértik, miért lényeges a változás, és miért érdemes energiájukat a közös célok elérésébe fektetniük.
Ügyfélközpontú növekedési stratégia
Legyen a növekedési stratégiád ügyfélközpontú. Építsd be az ügyfél szemléletét a szervezet minden szintjén, és keress olyan megoldásokat, amik valóban kielégítik az ügyfelek igényeit. Ez nemcsak a termékek és szolgáltatások min?ségét javítja, hanem növeli a vállalat növekedési potenciálját és ellenálló képességét is.
A jöv? megtervezése
Tervezd meg a jöv?t úgy, hogy elosztod a felel?sséget az alkalmazottak között, integrálod a mesterséges intelligenciát, és együttm?ködsz a partnerekkel. Ez a rugalmas és innovatív megközelítés segíti a szervezetet abban, hogy alkalmazkodjon a gyorsan változó piaci környezethez és kihasználja az új technológiák nyújtotta lehet?ségeket.
A régi struktúrák és bürokrácia eltávolítása
Ismerd fel, hogy a régi rendszerek és szokások lassítják a fejl?dést, ezért prioritásként kezeld ezek megszüntetését. Ez teret ad a szervezet kibontakozásának, új hangoknak és perspektíváknak, amelyek eddig esetleg figyelmen kívül maradtak.
A munkatársak bátorítása és felel?sségvállalásuk ösztönzése
Bátorítsd a munkatársakat, hogy szabadon kifejezzék véleményüket és vállaljanak felel?sséget. Teremts olyan környezetet, ahol mindenki hozzájárulhat a szervezet sikeréhez. Csökkentsd a rendszerszint? retorziókat, tegyél fel jó kérdéseket, hallgass figyelmesen, és engedd meg az alkalmazottaknak a döntéshozatalt.
Bár a vezet?k els? három hónapja fontos alapot teremt, a következ? id?szakban a szervezet átalakítása válik igazán meghatározóvá. A fent említett hat intézkedés segít fenntartani a fejl?dést és kiaknázni a növekedési lehet?ségeket. Ebben a folyamatban képzéseink különösen segítségedre lesznek: a hatékony kommunikáció és a pozitív kapcsolatok építése elengedhetetlen a folyamatos sikerhez. Vállalkozóként felismerheted, hogy a folyamatos fejl?dés és az emberek iránti tisztelet a hosszú távú eredmények kulcsa.